Garantia produselor

 

I. Conditii generale de garantie

  1. Drepturile consumatorului sunt conform Prevederilor din Legea nr.296/2005 si 449/2003.
  2. Perioada de garantie acordata pentru produse decurge de la data achizitiei si se prelungeste corespunzator cu perioada in care produsul se afla in service in procedurile specifice, de la data inregistrarii cererii de garantie si pana la data returnarii produsului catre client.
  3. Produsele care inlocuiesc alte produse defecte beneficiaza de un nou termen de garantie, identic cu cel al produsului inlocuit, termen care incepe sa curga de la data cand clientul intra in posesia produsului.
  4. Accesoriile si optiunile pot avea garantie diferita de cea a produsului, conform specificatiilor din documentatia care insoteste produsul.
  5. Garantia nu se extinde asupra consumabilelor.
  6. Perioada de garantie pentru produsele de tip acumulatori sau baterii este de 3 luni.
  7. Garantia se acorda produselor prezentate in service in ambalajul original impreuna cu toate accesoriile cu care acesta a fost primit in pachet, insotite de o copie dupa factura si certificatul de garantie in original, precum si elementele de identificare intacte (numar serial sau ambalajul original - in cazul in care este trecut numai pe acesta).
  8. Nu se accepta in garantie produse neambalate.
  9. Garantia este valabila doar pe teritoriul Romaniei.

 

 

II. Garantie acordata calculatoarelor, dispozitivelor de stocare si echipamentelor de retea

  1. Durata medie de utilizare este de 3 ani timp in care se asigura piese de schimb si reparatii post-garantie. Optiunile (baterii, alimentatoare, periferice) pot avea garantie mai mica decat sistemul de baza. Acumulatorii calculatoarelor portabile au 6 luni garantie indiferent de durata de garantie a sistemului.
  2. In nici unul din cazurile de defectiune a produselor hardware firma noastra nu poate fi facuta raspunzatoare pentru pierderea datelor. Se recomanda consumatorului sa aibe planificat un ciclu de salvare a unei copii de siguranta a datelor.
  3. Garantia nu include incompatibilitatea sistemului garantat cu diferite aplicatii software.

 

 

III. Garantie acordata monitoarelor cu cristale lichide, videoproiectoare lor si televizoarelor

  1. Durata medie de utilizare este de 5 ani timp in care se asigura piese de schimb si reparatii post-garantie. Optiunile (baterii, alimentatoare, periferice) pot avea garantie mai mica decat sistemul de baza.
  2. Garantia nu acopera deteriorarea subansamblurlor casante (lampi, ecran, lentile, alte componente din sticla).
  3. Nu sunt considerate defecte monitoarele, display-urile TFT si ecranele laptopurilor care prezinta mai putin de 5 pixeli defecti conform ISO 13406-2 clasa II.

 

 

IV. Garantie acordata imprimantelor termice

  1. Durata medie de utilizare este de 5 ani timp in care se asigura piese de schimb si reparatii post-garantie. Optiunile (baterii, alimentatoare, periferice) pot avea garantie mai mica decat sistemul de baza.
  2. Se acorda garantie produselor sau partilor componente pentru perioada specificata in certificatul de garantie sau 100km tipariti (care vine prima) de la data achizitiei cu exceptia capului de tiparire, consumabilelor si accesoriilor care pot avea garantie diferita de cea a produsului, conform specificatiilor din documentatia care insoteste produsul sau conform clauzelor de la punctul IV.3, IV.4.
  3. Se garanteaza capul de tiparire al imprimantei pentru o perioada de 6 luni sau 30km tipariti (care vine prima) in cazul tiparirii prin transfer termic cu ribon. In cazul in care se tipareste direct termic, fara folosirea ribonului, se garanteaza capul de tiparire pentru o perioada de 3 luni sau 5km tipariti (care vine prima).
  4. Se garanteaza taietorul automat de hartie/etichete pentru o perioada de 6 luni sau 1.000.000 de taieri (care vine prima) in conditiile in care nu prezinta urme de bruscare sau de folosire necorespunzatoare.

 

 

V. Pierderea garantiei

Garantia produsului se considera pierduta in urmatoarele cazuri:
  1. Aparatele nu au etichetele si sigiliile intacte.
  2. Nerespectarea de catre cumparator a conditiilor de transport, manipulare, instalare, utilizare si intretinere precizate in prospectele si intructiunile ce insotesc produsul la livrare si de care cumparatorul a luat cunostiinta.
  3. Aparatele prezinta defecte cauzate de socuri, conditii improprii de functionare, conditii de umiditate crescuta, utilizare in zone cu schimbari bruste de temperatura, in locuri cu vibratii, praf, fum sau substante chimice si toxice.
  4. Nerespectarea parametrilor de alimentare specificati in instructiunile de utilizare (ex. tensiune alimentare impamantare, temperatura, mediu ambiant).
  5. Folosirea echipamentelor in alt scop sau conditii decat cele specificate in documentatiile ce le insotesc.
  6. Utilizarea echipamentelor in conditii de uzura sau functionare continua peste limitele admise.
  7. Ruperea sau indoirea componentelor echipamentului.

 

 

VI. Produse DOA/DAP

  1. Produsele care sunt constatate a fi defecte in momentul vanzarii (DOA) sau care sunt returnate ca defecte de catre client in termen de 7 zile de la momentul achizitionarii (DAP) vor fi inlocuite cu produse identice noi iar in cazul in care acest lucru nu este posibil se aplica prevederile punctului VII.3 lit. b sau c de mai jos.
  2. Zgarieturile sau deteriorarile elementelor demontabile sau nedemontabile datorate socurilor mecanice sau termice care nu au fost semnalate in 24 de ore de la receptia produselor nu vor constitui obiectul garantiei.

 

 

VII. Termene de rezolvare

  1. Diagnosticul, modul de remediere precum si termenul estimativ de finalizare a remedierii va fi prezentat clientului in maxim 3 zile lucratoare de la receptia produselor.
  2. Solutionarea garantiei se face in maxim 15 zile calendaristice.
  3. Daca la expirarea termenului specificat la punctul VII.2, defectul reclamat nu este remediat, se aplica una din urmatoarele masuri, in ordinea mentionata:
    • Inlocuirea cu un produs nou, identic;
    • Returnarea contravalorii produsului;
    • Daca nu exista produs identic si nici nu se doreste returnarea contravalorii produsului, inlocuirea se face cu un produs nou cu caracteristici si performante cel putin similare cu cele ale produsului initial si doar cu acordul clientului.